خزشگر

ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟

ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﺒﺮ، ﻣﻘﺎﻟﻪ، ﻋﮑﺲ، ﻭﻳﺪﻳﻮ ﻭ… ﻣﯽ ﮔﺮﺩﻳﻢ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﻫﻢ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﺟﻌﺒﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﻠﻴﺪ «ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ Google» ﮐﻠﻴﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﻢ.

ﺍﻣﺎ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﮐﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﻣﺎ ﮐﻞ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؟ ﻭ ﺩﻩ ﻫﺎ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﻳﮕﺮ.

در این مقاله ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎﻳﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﻢ پاسخ میدهیم پس تا پایان این مقاله با دکترسئو همراه باشیدتا باهم به بررسی این موضوع بپردازیم.

ﺑﺎ ﮔﻮﮔﻞ ﺷﻤﺎ ﻭﺏ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻴﺪ!

ﺍﻭﻟﻴﻦ ﭼﻴﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺗﺼﻮﺭ ﻋﻤﻮﻡ، ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﮔﻮﮔﻞ، ﻭﺏ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻴﺪ (!) ﺑﻠﮑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﺯ ﻭﺏ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ (Index) ﻳﺎ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﺑﻬﺘﺮ، ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﮐﻠﯽ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﺭﺍ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻴﻢ.

ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺍﺯ ﻭﺏ، ﺍﺯ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﺳﭙﺎﻳﺪﺭﺯ (Spiders) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﮏ ﻋﻨﮑﺒﻮﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﻳﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻟﻴﻨﮏ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ، ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻟﻴﻨﮏ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺳﺪ ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ ﻟﻴﻨﮑﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ.خزشگر گوگل

ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻫﺎ ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺏ ﺭﺍ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺮﻭﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻴﺪ، ﮔﻮﮔﻞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺮﻭﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.

ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ؟

ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﻪ ﺫﻫﻦ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻫﺎ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺷﺪﻩ، ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﮔﻮﮔﻞ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺍ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﺜﻼ ﭼﺮﺍ ﻣﻄﻠﺐ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺩﻫﻢ؟

ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻤﺎ، ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۲۰۰ ﻋﺎﻣﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﮔﻴﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ:

  • ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﻭﺍﮊﻩ ﮐﻠﻴﺪﯼ (ﻫﻤﺎﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﻳﺎ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮔﻮﮔﻞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ) ﺩﺭ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﺩﺭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺩﺭ ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ (URL) ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻭ ﻳﺎ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﺮﺍﺩﻑ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﺳﺖ؟
  • ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺎﮐﻴﻔﻴﺖ ﺍﺳﺖ ﻳﺎ ﮐﻢ ﮐﻴﻔﻴﺖ، ﻳﺎ ﻫﺮﺯﻧﺎﻣﻪ (Spam)؟ ﺭﺗﺒﻪ ﺻﻔﺤﻪ (PageRank) ﺁﻥ ﭼﻴﺴﺖ؟

ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﻭ ﺩﻩ ﻫﺎ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﻳﮕﺮ، ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﻧﻴﻢ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.

ﺍﻣﺎ ﺷﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻭﻝ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﻫﺪ.

ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺭ ﺑﯽ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﻳﺶ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺤﺖ ﻫﻴﭻ ﺷﺮﺍﻳﻄﯽ ﺍﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﮑﺎﺭﯼ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ. ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻫﻴﭻ ﭘﻮﻟﯽ ﺑﺎﺑﺖ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ، ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻳﮏ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺭﺗﺒﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻧﻤﯽ ﺑﺨﺸﺪ.

ﺁﮔﻬﯽ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ

ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺘﻮﻥ ﮐﻨﺎﺭﯼ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮔﻮﮔﻞ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ، ﺁﺩﺭﺱ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﻳﯽ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﻨﻴﺪ:

خزشگر

ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻫﺎ، ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﻴﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﮑﻨﻴﺪ.

ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺏ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ (Ads)» ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﮔﺮ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺰﺩﻳﮏ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

موتور جستجو گوگل برای ارائه نتایج جستجو به کاربران، از چندین مرحله کلیدی استفاده می کند:

1. خزیدن: ربات های گوگل (عنکبوت های وب) به طور مداوم در حال پیمایش وب هستند و صفحات جدید و به روز شده را کشف می کنند.

2. فهرست بندی: پس از کشف، صفحات وب در فهرست گوگل ذخیره می شوند. این فهرست شامل اطلاعاتی مانند عنوان صفحه، محتوای صفحه، کلمات کلیدی و تصاویر است.

3. رتبه بندی: هنگامی که کاربری یک عبارت را جستجو می کند، گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای رتبه بندی صفحات وب در فهرست خود استفاده می کند. این الگوریتم ها فاکتورهای مختلفی مانند ارتباط محتوا، کیفیت محتوا، تعداد و کیفیت بک لینک ها و تجربه کاربری را در نظر می گیرند.

4. نمایش نتایج: نتایج جستجو به ترتیب رتبه بندی به کاربر نمایش داده می شوند.

عوامل موثر در رتبه بندی گوگل:

  • ارتباط محتوا: محتوای صفحه باید با عبارت جستجو شده توسط کاربر مرتبط باشد.
  • کیفیت محتوا: محتوای صفحه باید باکیفیت، مفید و原创 باشد.
  • تعداد و کیفیت بک لینک ها: تعداد و کیفیت بک لینک ها (لینک هایی از صفحات وب دیگر به صفحه مورد نظر) به عنوان یک سیگنال مهم برای گوگل در نظر گرفته می شود.
  • تجربه کاربری: تجربه کاربری شامل عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحه، ریسپانسیو بودن صفحه و سهولت استفاده از آن است.

آیا سوالی در خصوص نحوه کار موتور جستجو گوگل دارید؟

سایر مقالات دکتر سئو

نمونه کارهای دکتر سئو

دیدگاهتان را بنویسید

dolor. leo risus Sed et, neque. diam