ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ SEM چیست ؟
ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ سئو ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ
ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥﻫﺎ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﻳﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﻭﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻭﺏ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﻳﻪ ﺳﺎﺯﯼ/ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺭﺍ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﻨﺪ. «ﺟﺴﺘﺠﻮ» ﻳﺎ «ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺟﺴﺘﺠﻮ یا SEM» ﺍﻏﻠﺐ ﺑﻪ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
«ﮔﻮﮔﻞ»، «ﻳﺎﻫﻮ!» ﻭ «ﻣﺎﻳﮑﺮﻭﺳﺎﻓﺖ ﺑﻴﻨﮓ» ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﮔﻮﮔﻞ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺳﻠﻄﻪ ﺍﺵ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﻧﻴﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻣﺪﻩ ﺩﺭ ﮊﻭﺋﻴﻪ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۱، ﮔﻮﮔﻞ ۸۵.۷۲ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍﺳﺖ.
ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺳﺨﻦ ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ، ﺑﻪ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺯ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﻳﻢ:
ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻃﺒﻴﻌﯽ
ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﻳﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺩﺭ ﻳﮏ ﻟﻴﺴﺖ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ (ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ) ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﯽﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺍﺭﮔﺎﻧﻴﮏ/ﻃﺒﻴﻌﯽ ﻣﯽﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ (ﻭ ﺣﻔﻆ) ﮐﻨﻨﺪ. ﺭﺷﺪ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﻪ ﺍﻟﮕﻮﺭﻳﺘﻢ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺁﻥ، ﮐﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﻟﻴﻨﮏ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻬﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ ﺗﺎ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺩﻩﺑﻨﺪﯼ ﺑﺎﻻ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ Search Engine Optimization ﻣﯽﮔﻮﻳﻨﺪ.
ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﭘﻮﻟﯽ (Google AdWords)
ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﭘﻮﻟﯽ (گوگل ادوردز)، ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ PPC ﻳﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﻠﻴﮏ ﻧﻴﺰ ﻣﯽﮔﻮﻳﻨﺪ، ﺷﺎﻣﻞ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﻟﻴﻨﮏﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻳﻦ ﻟﻴﻨﮏﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﺗﺒﻠﻴﻎﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺗﺒﻠﻴﻎ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﻓﻀﺎ ﻣﺰﺍﻳﺪﻩﺍﯼ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺭﻭﯼ ﺁﮔﻬﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻠﻴﮏ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﭘﻮﻝ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﭘﻮﻟﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺁﮔﻬﯽﻫﺎﯼ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﮐﻠﻴﮏ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﺟﺬﺏ ﻭ ﺣﻔﻆ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻋﻤﺪﻩ ﺩﺭﺁﻣﺪﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺟﺴﺘﺠﻮﻫﺎﯼ ﭘﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺘﻮﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻳﮏ ﻧﺸﺎﻥ Ad ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ، ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﭘﻮﻟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻳﻌﻨﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻠﻴﮏ ﮐﻨﺪ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﺒﻠﻴﻎﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻴﺎﻭﺭﺩ. ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﮔﻬﯽﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻬﺎ ﺩﻻﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ﺍﻫﻤﻴﺖ سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺏ یا سازمان ها
ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻳﮏ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﻭﺏ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺏ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﺩﻻﻳﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ:
۱- ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ؛ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻳﺎ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮ در اینترنت خصوصا جستجو در موتور جستجوی گوگل ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﭘﺲ ﻋﻼﻗﻪ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﻋﮑﺲ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺳﻨﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻴﺪﻫﻴﺪ ﻭ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺷﻤﺎ ﻋﻼﻗﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺘﻴﺪ.
۲- ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﯽ ﮐﺎﻣﺴﮑﻮﺭ، ۹۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺍﻭﺕ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۷ ﺍﺯ ﻳﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ.
۳- ﺻﻨﻌﺖ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺳﺖ. ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﺻﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﻣﻴﺮﺳﺪ. ﺁﻣﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﻗﺎﻡ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۱۳۱ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺩﺳﺎﻣﺒﺮ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۹ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۴ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ، ۱۷۵ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﻭ ۲.۹ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺍﺳﺖ.
۴- ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﻳﺪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺗﺎ ﭘﻴﺪﺍ ﺷﻮﻳﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﮐﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺘﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺗﺮﺍﻓﻴﮏ ﺩﺳﺖ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺎﻻ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﻮﺩ. ﺁﻣﺎﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﺗﺎ ۳۰ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﺨﺴﺖ ﺭﺍ ﻣﯽﺑﻴﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻴﻦ ﺷﺶ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻭﻝ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺳﻬﻢ ﮐﻠﻴﮏ ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ (Eyetools).
۵- ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﻟﻴﺴﺖ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺫﻫﻨﯽ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﮏ ﺑﺮﻧﺪ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺑﺎ ﺗﺮﺍﻓﻴﮏ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺑﺎ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﺎﻻ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭﺏ ﺍﻏﻠﺐ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺁﻥ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﯽﺩﺍﻧﻨﺪ. ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺷﻬﺮﺕ ﺑﺮﻧﺪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﻥ ﻧﺎﻡ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺗﺎ ۲۲۰% ﺷﻬﺮﺕ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﭘﻴﺪﺍ ﮐﻨﺪ.
۶- ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۷۱ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻃﺒﻴﻌﯽ (ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﻮﻟﯽ) ﺩﺍﺭﻧﺪ.
۷- ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﺯ ﭼﺮﺧﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﮐﻨﻴﺪ. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﺮﻳﺪﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻳﮏ ﭼﺮﺧﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽﮔﻴﺮﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭼﺮﺧﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﺎ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺪﻫﻴﺪ، ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﻳﺪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﻮﻧﺪ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﻴﮕﺮﺩﻧﺪ. ﻭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﭼﺮﺧﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺍﺳﺖ.
۸- ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻳﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺻﻔﺤﻪ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﻣﺮﻭﺭﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ. ﺍﻏﻠﺐ، ﺻﻔﺤﻪ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﻳﮏ ﻣﺮﻭﺭﮔﺮ ﻧﻴﺰ ﺭﻭﯼ ﻳﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﻧﻮﺍﺭ ﺁﺩﺭﺱ، ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ؛ ﺍﻳﻦ ﺑﺪﺍﻥ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﺩﺭﺱ ﻳﮏ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
سئو و ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ نیز ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﮐﺎﺭ، ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ، ﺑﺎﻋﺚ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﺪﮐﺲ ﺷﺪﻥ ﺳﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻭ ﮐﺴﺐ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻧﮑﺎﺕ ﻓﻨﯽ ﺳﺌﻮ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﺑﺎﺷﺪ! ﺍﻣﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺭﺑﺎﺕ ﻭ ﻫﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻫﻴﭻ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻓﺪﺍﯼ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﮐﺮﺩ.
ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻨﻈﻢ ﺍﻟﮕﻮﺭﻳﺘﻢﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﻫﺮ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺗﻼﺷﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﻉ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺎﻧﯽ، ﺑﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺳﺎﻳﺖﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﻴﻨﺠﺎﻣﺪ. ﻳﮏ ﻃﺮﺡ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﮏ ﺳﺘﺎﺩ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﯽ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﯼ ﮐﻠﻴﮏ مانند سفارش تبلیغات کلیکی گوگل (Google AdWords)، ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺍﻓﺖ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﺭﺗﺒﻪ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺳﺌﻮ سایت ﻧﻴﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺮ ﺷﻴﻮﻩ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻝ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺗﻼﺵﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻟﯽ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﻮﺩ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ ﺟﺎﻣﻊ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺁﻧﻼﻳﻦ ﻣﺜﻤﺮ ﺛﻤﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
اگر به خدمات تخصصی سئو و بهینه سازی سایت یا پیاده سازی کمپین تبلیغات گوگل ادوردز و یا اجرای راهکارهای جامع بازاریابی اینترنتی نیاز دارید تیم تخصصی دکترسئو در کنار شما خواهد بود.
سلام
خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون